DITEC SVERIGE
Skip to main content

DOBS.DITEC.SE

Viktigt meddelande om DOBS

Telefon fältet i dobsen är förlegad. 30% av SMS kallelser kommer inte ut till kunderna. 

Viktigt är att ni DOBS användare börjar underhålla kundernas kontaktkälla epost och mobilnummer efterhand de kommer in till stationerna.

Efter att vi har granskat över 20000 kunder

E-post 

  • 80% saknar epost adress!

Telefon

  • 30% har fel format!
    Här förekommer inskrivningar ex. 08/888888, 0707777777 (karin) 070999999 (per), 0700033333 – 080505050505 dvs. med alla typer av kombinationer vilket är fel!
  1. Viktigt var gång ni registrerar / ändrar en kund att endast ange ett mobilnummer utan kommatecken, streck, snedstreck eller mellanslag i Telefon fältet (se bild).
    Som det står ovanför det rödmarkerade strecket är inte längre aktuellt.
  2. Finns det fler fasta nummer eller utlandsnummer ange dessa framöver i fältet Kundanteckningar.

    I E-post fältet, ange endast en epost adress!
    Finns det fler email adresser, ange dessa i Kundanteckningar.
    Har inte kunden telefon eller e-post eller inte önskar lämna ut det, lämna fältet tomt! 

Med rättifyllda fält kan man på ett mycket effektivare sätt underhålla kundrelation med lokala erbjudanden och kallelser via DOBS.